Kreatywność S.A.
Autor: Redakcja
"Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność. Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność. Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. A oto garść porad Eda Catmulla:
- Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
- Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
- Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
- Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
- Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych" - z notki wydawniczej.