Szkoleniowe metody symulacyjne
Autor: Redakcja
"Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia. Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Autorzy, doświadczeni szkoleniowcy, łącząc wiedzę teoretyczną i praktyczną, pokazują, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują wady i zalety podstawowych metod symulacyjnych, tłumaczą, jak stworzyć własne narzędzia szkoleniowe i dostosować te znane do danego obszaru tematycznego. Podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Wskazówki autorów pomogą trenerom w codziennej pracy i ułatwią rozwijanie kompetencji uczestników szkolenia. Poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest bowiem nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia" z notki wydawniczej. Książka Alicji Balcerak i Jacka Woźniaka ma dwa oblicza. Po pierwsze, jest gruntowną refleksją teoretyczną nad problemem wykorzystania metod symulacyjnych w edukacji dorosłych, dzięki czemu ma walor porządkujący i precyzujący definicje oraz nazwy. Po drugie, jest zbiorem wielu cennych wskazówek dla trenerów korzystających z tych metod na salach szkoleniowych. Wartości refleksji Autorów książki dodaje wyczerpująca literatura przedmiotu zgromadzona w bibliografii. Andrzej Szastok, prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Recenzja książki autorstwa Renaty Wasylów oraz recenzja autorstwa Anny Helmich- Zgody.