Zarządzanie emocjami w biznesie
Autor: Artur Roger
Anna Cieślik
Zdolność panowania nad swymi emocjami jest metazdolnością, od której zależy sposób wykorzystania przez nas pozostałych zdolności, włącznie z samym intelektem. Popularnie określa się ją mianem „inteligencji emocjonalnej”. Termin ten oznacza zdolność człowieka do rozpoznawania i nazywania stanów emocjonalnych, zarówno swoich jak i innych ludzi, do radzenia sobie z nimi oraz do wykorzystywania tej wiedzy w życiu codziennym.
Jeśli jesteś menedżerem, pracownikiem Działu HR lub osobą, której bliska jest maksyma „lepiej zapobiegać, niż leczyć” i uważasz, że warto rozwijać kompetencje emocjonalne (swoje i swoich pracowników), aby lepiej przygotować się na trudne sytuacje – to szkolenie jest skrojone dla Ciebie!
DLACZEGO będziemy mówić na ten temat?
- bo emocje wpływają na relacje, a relacje tworzą efektywny biznes
- bo emocje wiążą się z porażką, która jest najlepszą nauczycielką w drodze do sukcesu
- bo dobry przywódca potrafi umiejętnie zarządzać emocjami, aby realizować zamierzone cele
- bo zarządzając dobrze emocjami żyje się lepiej
JAK będziemy o tym mówić?
- w oparciu o dowody naukowe
- prezentując różne stanowiska
- angażując uczestników do dyskusji o emocjach
- prowokując do refleksji
- inspirując do praktycznych działań
- zachęcając do samodzielnego weryfikowania przedstawionych hipotez
CO powiemy w tym temacie?
- jak powstają emocje
- co kryje się pod naszymi emocjami
- czy da się zarządzać emocjami i jak to robić
- jak oswajać i wyrażać emocje w relacjach
- jak zarządzać energią emocjonalną i czerpać z niej siłę? Umysł-Ciało-Emocje
- z jakiego powodu menadżer powinien rozwijać kompetencje emocjonalno-społeczne
- dlaczego warto dbać o zdrowe nawyki emocjonalne w biznesie
Anna Cieślik
- psycholożka, trenerka biznesu, eduzmieniaczka
- wykładowczyni w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego
- popularyzatorka wiedzy psychologicznej, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie wspierania kadr biznesu
- członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
- współautorka publikacji naukowych i popularnonaukowych
- twórczyni programów edukacyjnych i narzędzi rozwojowych
Co Ty będziesz z tego mieć?
- Dowiesz się jakie potrzeby mogą kryć się pod emocjami Twoimi, Twoich bliskich i Twoich współpracowników
- Poznasz metody na to jak przestać nadmiernie przejmować się swoimi emocjami?
- Zobaczysz jaki związek mają emocje z motywacją i co trzeba robić, aby chciało się chcieć
- Odkryjesz dlaczego współpracownik dzisiaj krzyczy a wczoraj był radosny
- Zdanie „musimy porozmawiać” nie będzie wzbudzało w Tobie lęku
- Zrozumiesz kiedy warto podjąć się rozmowy o emocjach, a kiedy lepiej odłożyć ją na inny moment
Cele szkolenia:
- Poziom wiedzy: uczestnik potrafi rozpoznawać i nazywać emocje własne oraz innych ludzi, zna mechanizmy powstawania emocji, rozumie związki emocji z motywacją
- Poziom umiejętności: uczestnik potrafi stosować poznawczo-behawioralne techniki regulacji emocji
- Poziom postaw: uczestnik uświadamia sobie rolę i znaczenie emocji w życiu człowieka
Rezultatem szkolenia będzie: wzrost elastyczności emocjonalnej i odporności psychicznej, rozwinięcie empatii poznawczej, umiejętność regulacji emocji w kontaktach międzyludzkich
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE SZKOLENIA:
- 14 czerwca we Wrocławiu
- Szkolenie ma charakter otwarty
- Szkolenie jest elementem procesu certyfikacji potwierdzającej kompetencje trenerskie, dlatego będzie poddane superrewizji przez zewnętrznego asesora
- Cena: 400 PLN netto za osobę