Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży

Wracasz wieczorem po męczącym dniu do domu. Marzysz o filiżance gorącej herbaty, ciepłym kocu i dobrej książce, dzięki której zregenerujesz się, odprężysz…. Jeżeli w takiej sytuacji weźmiesz do ręki recenzowana książkę, możesz zapomnieć o relaksie. I bardzo dobrze. Bo to jedna w tych nielicznych książek na rynku (szczególnie porównując  ją z zalewem różnego rodzaju  „poradników” o tym jak dojść do wielkich pieniędzy), która w rzetelny sposób pokazuje algorytmy skutecznego działania i zarządzania zespołami sprzedażowymi. Co prawda autor koncentruje się- prezentując także wyniki badań- na zespołach sprzedażowych  w branży ubezpieczeniowej, ale większość założeń można z powodzeniem przenieść na działalność w innych branżach. Książka jest nieocenionym źródłem dla czytelników- poszukiwaczy.  Poszukiwaczy rzetelnych źródeł, dobrej wiedzy i argumentów,   a nie wiedzy „gazetowej” o  zarządzaniu zespołami sprzedażowymi.  Autor jest mocno osadzony w rzetelnej metodologii i literaturze z obszaru socjologii czy antropologii. Na tej podstawie formułuje tezy co do konkretnych działań w obszarach sprzedażowych. Dzięki bogatej literaturze i przypisom czytelnik ma możliwość samodzielnego pogłębiania interesujących go zagadnień. Podejście autora w zakresie działań w sprzedaży  jest mi osobiście bardzo bliskie. Często można spotkać się z twierdzeniami typu : „Coś sprzedać to prawdziwa sztuka…” itp. Autor jasno pokazuje, że sprzedaż to po prostu… systematyczna praca oparta na jasno stworzonym systemie działania. O tym czy  zrealizujesz założone cele sprzedażowe nie decyduje chwila twórczego uniesienia, ale systematyka działania oparta na sprawdzonych wzorcach i pracowitość. Grzegorz Rippel