Wpływ na życie

http://periodmust.space/2018/09 roman in hindi wpływ na zyciePrzyznaj – brak czasu, nadmiar obowiązków powoduje stres.

équipement adr camion link Podam Ci przykład z mojego życia z wczoraj.

chris voyance arnaque there Deszczowy, długi weekend to 24 godziny z dziećmi.

mørkt trebord med arne jacobsen stoler 15 minut – sprawdziłam na zegarku!

http://firerun.life/2018/09 bel air diner leiderdorp menu Co 15 minut, prawie przez cały dzień moja pięcioletnia córka Zuza coś ode mnie chciała. Nie miało znaczenia co robiłam. Każda czynność była przerywana. Absolutnie każda. Nie byłam w stanie pracować – chociaż miałam taki plan.

midas reference phantom link Co z tego, że zrobiłam sobie plan na długi weekend – nie byłam w stanie się go trzymać.

brolægningssten og mønster Tego typu sytuacje powodują stres. Kiedy planujesz sobie zadania, a rzeczywistość nie bardzo się do tego pozytywnie odnosi;)

vertrouwelijk papier vernietigen wiki link W tym momencie pojawia się pytanie: co zrobić i jak, żeby jednak być efektywnym?

bruke penger i undervisningen Najpierw zła wiadomość- nie ma jednego sposobu na doprowadzenie do perfekcji swojej osobistej efektywności i organizacji. Ale są sposoby, żeby ją poprawić.

roger vs nadal A zarządzanie swoim czasem (lub jak niektórzy wolą zarządzanie sobą w czasie) zmniejsza nasz poziom stresu.

http://breakhere.site/2018/09 typisch österreichische produkte Dlaczego?

employés mairie argeles sur mer Polecam publikacje Roberta Sapolsky’ego jeśli temat bardziej Cię interesuje. W swojej książce „Dlaczego zebry nie mają wrzodów- psychofizjologia stresu” w bardzo przystępny sposób opisuje zjawisko stresu łącząc psychologię, neurobiologię, immunologię i endokrynologię.

luxe tent zuid afrika here Ostatni rozdział poświęca właśnie temu, jak sobie radzić ze stresem.

échappée volée en live Przede wszystkim najważniejsze obszary wpływające na nasze radzenie sobie w stresie to:

http://footpupil.life/2018/09 trek emonda alr4 – poczucie kontroli – manipulowanie nim

– przewidywalność

– możliwość rozładowania napięcia i frustracji

– więzi społeczne

Poczucie kontroli bywa zdradliwe. Oczywiście – lepiej się czujemy jak mamy wpływ na swoje życie. To wydaje się oczywiste. Jednak, gdy zdarzają nam się porażki czy niepowodzenia zbytnie obwinianie tylko siebie jest niszczące.

Pełne poczucie kontroli sprawdza się w sytuacjach umiarkowanego stresu. W stresie większym, lepiej nie brać wszystkiego na siebie – może to być zbyt przytłaczające i paraliżujące.

I jeszcze jedno – często nie doceniamy wpływu otoczenia w jakim funkcjonujemy. Te same działania w różnych środowiskach mogą przynosić zupełnie inny efekt.

Możliwość rozładowania napiecia również jest niezwykle istotna – z reguły wysiłek fizyczny jest polecany w takich sytuacjach. I faktycznie – badania pokazując, że ćwiczenia fizyczne osłabiają reakcje stresowe. Przede wszystkim powinny być wykonywane dosyc regularnie i … muszą ci sprawiać przyjemność. Co ciekawe, jeśli zmusisz się do wysiłku wbrew sobie – nie przyniesie on porządanego efektu!

Wsparcie właściwych osób, we właściwym czasie jest nieocenione. Wzmacnia nasze poczucie bezpieczeństwa, sprawia, że czujemy się częścią wspólnoty, że gdzieś należymy. To bardzo silnye mechanizm – nie na darmo mówi się (za E. Aronsonem), że człowiek to istota społeczna.

Przewidywalność to możliwość poszukiwania jak największj ilości informacji, aby jak najlepiej się przygotować. Ten mechanizm nie działa jednak w sytuacji kiedy informacja pojawia się za wcześnie (lub za późno) lub jesli jest ich za dużo.

Na koniec rada (za Sapolsky’im).

W obliczu konkretnego stresora radzić sobie możesz w bardzo różny sposób.

Albo skupisz się na rozwiązaniu problemu, albo poszukasz wsparcia u bliskich. Najważniejsza jednak wydaje się umiejętność przełączania umiejscowienia kontroli. Kiedy dzieje się coś dobrego – doceniasz swoje wysiłki. Kiedy spotyka cię porażka – wynikła z czegoś przejsciowego i dotyczącego tylko jednego obszaru życia.

Na koniec cytat (znów Sapolsky J.) :

„W naszym uprzywilejowanym życiu jesteśmy wyjątkowo mądrzy, żeby te wszystkie stresory wymyślić, i wyjatkowo głupi, by pozwolić im, zbyt często, to życie zdominować. Z pewnością dysponujemy potencjałem, aby być wystarczająco rozsądni i pozbawić ich stresującej mocy”

Artykuł Magdaleny Siwińskiej opublikowany za zgodą portalu hrpolska.pl
stopki-artykul

Tagi: ,



  • Partnerzy

    • 1 SWPS
    • 2 WSB
    • 3 HRTrendy
    • 4 Psychologia biznesu
    • 5 Psychologia społeczna
    • ARF Design
    • ASBiznesu
    • BCO
    • JKMW Kotwica
    • Kolporter
    • TOMCRM
    • WenderEdu