Recenzja książki “Subiektywna psychologia biznesu”

Paweł Fortuna, psycholog wędrowny, powiedział ponad rok temu, że jego kolejna książka będzie napisana w zupełnie innym stylu niż poprzednie. I obietnicy dotrzymał.

„Subiektywną psychologię biznesu” czyta się lekko i przyjemnie, a przy tym umysł otrzymuje nie tylko solidną dawkę wiedzy psychologicznej, ale także inspiracji do dalszych samodzielnych przemyśleń i działań.

Rozdziały dotyczące pracy managera, sprzedaży, rozwoju osobistego, rozwoju biznesu i jego ludzkiej twarzy, to elegancko i lekko podawane kolejno dania, przyprawione ciekawymi anegdotami, osobistymi doświadczeniami i przemyśleniami autora lub krótkimi komentarzami, które mogą w głowie czytelnika zapalić światełko olśnienia, pozwalające na wiele spraw spojrzeć z nowej perspektywy.

Osobiście bardzo ujęło mnie to, że wszystkie zagadnienia rozpatrywane w tej książce, obrazują ludzi jako istoty z krwi i kości, omylne, posiadające wady, poszukujące – z nie zawsze dobrym skutkiem – swoich recept na dotarcie do celu, a nie jako „posągowe modele”. Sytuacje biznesowe są zaś rozpatrywane w kontekście praktycznym, do którego punktem wyjścia nie są suche teorie lecz sytuacje i dylematy, z którymi faktycznie stykamy się w codziennym życiu biznesowym. Nie zawsze dotyczące chlubnych zachowań.

Warto dopowiedzieć, że w ramach deseru i wisienki na torcie, w książce znajdziemy sporo ciekawych neologizmów, które mają szanse wejść do potocznego języka biznesowego. Znasz takie zjawiska jak fochbing, autyzm biznesowy, czy nanibizm? Jeśli pracujesz w biznesie od co najmniej kilku lat, to znasz na pewno. I możesz się o tym przekonać czytając książkę.

Dodatkowym atutem wydania są niebanalne ilustracje Janusza Kapusty.

Lekturę najbardziej poleciłabym managerom, którzy nie boją się rozpoczynać pracy nad zespołem i firmą od pracy nad sobą. Ale także szeregowym pracownikom, którzy chcieliby lepiej radzić sobie ze swoim nastawieniem do pracy oraz rozpoznawaniem prawidłowości psychologicznych, które wcześniej lub później zapewne spotkają na swojej drodze życia zawodowego.

Trenerzy, którzy chcieliby uzupełnić wiedzę o zastosowaniu psychologii w praktyce biznesowej, znajdą w tej książce szerokie spektrum przydatnych tematów i przykładów. Natomiast ci, którzy psychologię mają w małym paluszku, mogą śmiało potraktować książkę jako … ściągę na temat tego, jak o niej mówić lub pisać, aby inspirować, a nie zanudzić.

 

Iwona kucharewiczIwona Kucharewicz

Praktyk zarządzania, trenerka biznesu, konsultantka

 

Prowadzi szkolenia dla biznesu; zarządzanie, angażowanie, komunikacja marketingowa. Współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim. Autorka książki „Co z tym szczęściem? Psychologia pozytywna w praktyce”.

Tagi: , ,

Podziel się:
  • Print
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Flaker
  • PDF
  • LinkedIn
  • RSS
  • Wykop


  • Partnerzy

    • 1 SWPS
    • 2 WSB
    • 3 HRTrendy
    • 4 Psychologia biznesu
    • 5 Psychologia społeczna
    • ARF Design
    • ASBiznesu
    • BCO
    • JKMW Kotwica
    • Kolporter
    • TOMCRM
    • WenderEdu