Mała wielka zmiana. Jak skuteczniej wywierać wpływ.

Instagram Автостудия Глянец there Hmmm… Czy trenerzy biznesu, czytający recenzje książek mają w zwyczaju czytać polecane pozycje, czy raczej normą jest ich nieczytanie? Znając odpowiedż na to pytanie mogłabym trafnie sformułować przekaz, bazując na wynikach badań Harta Blantona, opisanych w książce.

Założę, że trenerzy czytają polecane książki…

A ci, którzy tego nie robią, nie dbają o własny rozwój i jakość prowadzonych przez siebie szkoleń.

(Jeśli chcesz poznać mechanizm, kryjący się za tym komunikatem, przeczytaj rozdział 3 recenzowanej książki J )

Robert Cialdini i jego współpracownicy po raz kolejny – po wydanej kilka lat temu publikacji pt. Tak! 50 sekretów nauki perswazji podają kilkadziesiąt gotowych przepisów  na drobne działania, które przypominają przyprawy do potraw. Wystarczy szczypta, aby danie zyskało niepowtarzalny smak i podbiło podniebienia gości – pod warunkiem, że dobrze znamy zastosowanie ingrediencji, potrafimy trafnie dopasować ją do potraw oraz wiemy, jaka jest jej optymalna ilość.

Przedstawione w krótkich, kilkustronnicowych rozdziałach 52 techniki małych zmian, które przynoszą znaczące efekty, przypominają listę doskonałych przypraw. Każda “przyprawa” opisana została w sposób, charakterystyczny dla trójki autorów:

  • szczegółowo, z wyjaśnieniem mechanizmów, stojących za ich skutecznością
  • precyzyjnie, z uwzględnieniem niuansów i zwróceniem uwagi, w jakich konkretnie okolicznościach dane działanie przyniesie skutek
  • porywająco, tak , że nie sposób oderwać się od lektury
  • a co najważniejsze – w oparciu o wyniki najnowszych badań w dziedzinie psychologii wywierania wpływu.

To bardzo wielka wartość tej książki – uzupełnia, rozwija i doprecyzowuje treści, opisane we wcześniejszej pozycji (50 sekretów….) – wszak nauka idzie do przodu. A jeśli nauka spotyka się z praktycznymi wskazówkami, jak zastosować wyniki badań w rozwijaniu biznesu, czy też w codziennym życiu – jak ma to miejsce w Małej wielkiej zmianie – trudno o lekturę bardziej godną polecenia!

Nie sposób wymienić tu wszystkie obszary wpływu, w jakich prowadzone były opisywane w książce badania.

Przykładowe działania, które zastosowanie wniosków z badań może uczynić bardziej skutecznymi. to: motywowanie podwładnych, wdrażanie zachowań proekologicznych, negocjacje, dotrzymywanie umówionych wizyt u lekarza sprzedaż i budowanie lojalności klientów… i wiele innych.

To szerokie spektrum opisywanych małych zmian ucieszy nie tylko trenerów, choć ich w szczególności. Wszak książka stanowi gotową pulę inspiracji do podnoszenia jakości wielu prowadzonych szkoleń oraz gotową bazę do przygotowania ćwiczeń czy skryptu.

Oprócz trenerów na lekturze skorzystać mogą menedżerowie różnych szczebli, sprzedawcy, pracownicy BOKów, działacze organizacji non-profit, rodzice… oraz każdy, kto od czasu do czasu chce kogoś do czegoś przekonać.

Zdecydowanie polecam!

Anna Helmich-Zgoda

Tagi: , , ,

Podziel się:
  • Print
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Flaker
  • PDF
  • LinkedIn
  • RSS
  • Wykop


  • Partnerzy

    • 1 SWPS
    • 2 WSB
    • 3 HRTrendy
    • 4 Psychologia biznesu
    • 5 Psychologia społeczna
    • ARF Design
    • ASBiznesu
    • BCO
    • JKMW Kotwica
    • Kolporter
    • TOMCRM
    • WenderEdu