„Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą.”

„Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą.” Joanna Malinowska – Parzydło

Zastanawiałeś się kiedyś, jak wyróżnić się w morzu trenerów, coachów, menedżerów? Szukałeś pomysłu na siebie i rozpoznawalność swojego nazwiska? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie.

„Jesteś marką” to zgrabnie napisany podręcznik, który krok po kroku prowadzi czytelnika przez proces tworzenia swojej marki. Autorka bazując na własnym przykładzie, pokazuje w jaki sposób do budowania swojej marki oraz marki klientów, wykorzystuje wiedzę z zakresu marketingu. Dotykając wielu aspektów, obrazuje wiele elementów składających się na pełen obraz marki. Jest to propozycja dla tych, którzy żyją „wedle własnego, przemyślanego planu, budując pozycję, reputację i autorytet wokół tego, co jest w nich autorskie, unikalne i cenne dla innych”.

Malinowska-Parzydło, rozpoczyna od analizy tego co składa się na szlifowanie swojego Brylantu Marki©. Są to: korzyści płynące z wysokiej reputacji, diagnoza stanu wyjściowego (w oparciu o samoświadomość), zasoby, strategia, komunikacja, pomiar sukcesu. Książka ułożona jest właśnie w oparciu o te poszczególne działania. Jak sama wskazuje, aby „zrobić krok milowy w życiu lub świętować sukces polerowania swojego Brylantu Marki©, trzeba wykonać cztery najważniejsze kroki:

  • Być sobą
  • Dać się poznać
  • Skutecznie się komunikować
  • Żyć wartościowym życiem.”

Każdy rozdział zawiera wiele pytań, na które powinien odpowiedzieć sobie czytelnik, który chce stworzyć własną markę oraz konkretne zadania, które należy wykonać. Są wśród nich działania opierające się o narzędzia zaczerpnięte z marketingu, np. segmentacja odbiorców zarówno w obszarze prywatnym, jak i zawodowym, a jednym z zadań dla czytelnika, jest podział odbiorców na cztery grupy ze względu na ich przywiązanie do niego i jego marki. Ważne jest również to, że autorka przez cały czas odnosi się do tego, aby zachowywać spójność pomiędzy marką osobistą i zawodową. Daje również wiele wskazówek odnoszących się szczególnie do kobiet (w zakresie budowania marki kobiecego lidera).Książkę wzbogacają cytaty, wśród nich wiele Stanisława Jerzego Leca.

W mojej opinii szczególnie cennym może być rozdział odnoszący się do komunikacji, zwłaszcza w sferze Internetu, a przede wszystkim w mediach społecznościowych. Jest to też rozdział najdłuższy. Autorka pokazuje jak łatwo jest jednym wpisem, czy zdjęciem, zmarnować lata pracy nad budowaniem własnej marki. Jako przykład służy tutaj wpis na Twitterze Justine Sacco, która była dyrektorem komunikacji i PR koncernu InterActiveCorp. Wsiadając do samolotu lecącego do Kapsztadu, napisała: „Jadę do Afryki. Mam nadzieję, że nie złapię AIDS. Och, żartowała. Jestem biała!”. Kiedy wylądowała w RPA nie miała już pracy. Podobne przykłady autorka podaje w odniesieniu do publikowania selfie zrobionego w niewłaściwym czasie i miejscu (np. poseł Kurski na Majdanie).

Książka bazująca na wiedzy z zakresu marketingu, doświadczeniu autorki i uważnej obserwacji otoczenia, nie jest lekturą do poduszki, po której rano wstaniemy odmienieni. To drogowskaz pokazujący jakie działania należy podjąć, by budować swoją markę w sposób przemyślany i spójny z nami.

Ja już ją przeczytałam, teraz czas na wykonywanie zadań. Rozpoczynam lekturę od nowa.

 

magdalena kaczmarekMagdalena Kaczmarek

Socjolog, trener, asesor

Z pasją angażuje się w rozwój umiejętności uczestników szkoleń, wspiera ich w osiąganiu sukcesów zawodowych. Projektuje i realizuje badania AC/DC. W wolnym czasie nurkuje i biega. Weganka.

 

 

 

 

 

 

 

Tagi: ,



  • Partnerzy

    • 1 SWPS
    • 2 WSB
    • 3 HRTrendy
    • 4 Psychologia biznesu
    • 5 Psychologia społeczna
    • ARF Design
    • ASBiznesu
    • BCO
    • JKMW Kotwica
    • Kolporter
    • TOMCRM
    • WenderEdu